CMS, Bär & Karrer und Walder Wyss beraten beim Kauf der Mehrheitsbeteiligung von Elvaston an Magnolia durch GENUI

Die Investmentgesellschaft GENUI und Magnolia, ein führender Softwareanbieter in den Bereichen Digital Experience und Content Management, haben bekannt gegeben, dass GENUI die Mehrheitsbeteiligung von Elvaston Capital Management GmbH an Magnolia erworben hat und erhebliches Wachstumskapital in Magnolia investiert. Ein globales Team, unter der Leitung von Dr. Daniel Jenny, CMS Schweiz, hat GENUI im Zusammenhang mit der Transaktion umfassend rechtlich beraten. Bär & Karrer hat bei dieser Transaktion für GENUI die Schweizer Steuerstrukturierung betreut. Walder Wyss beriet Elvaston Capital Management GmbH, den verkaufenden Investor.

Magnolia betreut über neun regionale Niederlassungen Kunden in mehr als 100 Ländern und zählt viele globale Marken wie The New York Times, Sanofi, Sainsbury’s, Ping An und Bechtle zu seinen treuen Kunden. Mit der Finanzierung wird das Unternehmen seine globale Vertriebs- und Marketingpräsenz einschliesslich seines Technologie- und Vertriebspartner-Ökosystems weiter ausbauen, die Produktinnovation beschleunigen und den Bekanntheitsgrad auf dem Weltmarkt erhöhen.

GENUI ist ein Unternehmen, das von renommierten Unternehmern und Investmentprofis gegründet wurde, die an „Gutes Unternehmertum“ glauben. GENUI geht ausschliesslich langfristige Engagements in Unternehmen mit dem Ziel ein, nachhaltiges Wachstum und sozialen Wert zu schaffen. Die Unternehmen erhalten eine professionelle Führung, indem sie Zugang zu Experten mit branchenrelevantem Fachwissen und ihren entsprechenden Netzwerken erhalten.

Berater von GENUI 

Ein globales Team, unter der Leitung von Dr. Daniel Jenny, CMS Schweiz, hat GENUI im Zusammenhang mit der Transaktion umfassend rechtlich beraten. Die folgenden Personen arbeiteten am Deal mit: CMS Schweiz: Daniel Jenny, Dirk Spacek, Mark Cagienard, Kaspar Landolt, Alexandra Stocker, Pascal Stocker, Ferdinand Blezinger, Christina Winter, Patrick Neher, Sabrina Djordjevic. CMS Singapur: Toby Grainger, Leslie Tay, Sam Ng. CMS Spanien: Igancio Zarzalejos, Ana Vázquez, Pilar Becerril Andrada-Vanderwilde. CMS Tschechien: Helen Rodwell, Monika Hospudkova. CMS UK: Tom Jameson, Sarah Kensell, Zoe Loftus-Bell. Faegre Drinker USA: Luc Attlan, Ashlee M. Germany, David Kay, VILAF Vietnam: Ngo Thanh Tung, Esko Cate, Nguyen Phoung Ngan.

Bär & Karrer hat bei dieser Transaktion für GENUI die Schweizer Steuerstrukturierung beraten. Zum Team gehörten Susanne Schreiber, Martin Leu und Julian Hodel.

Berater von Elvaston Capital Management GmbH

Walder Wyss beriet Elvaston Capital Management GmbH (verkaufender Investor). Das Team bestand aus Michelle BruniAlexander Gutmans, Maurus WinzapDavid BorerRobert von RosenMarius BreierSimon Olstein und Katrin Hagger.

Information über die Transaktion

Magnolia informiert wie folgt über die Transaktion:

Investment company GENUI and Magnolia, a leading software vendor in the global digital experience and content management markets, today announce that GENUI acquires a majority stake in Magnolia and injects significant growth capital into Magnolia.

Magnolia is an emerging vendor pioneering the vision of “composable” Digital Experience Platforms (DXPs). DXPs sit on top of content management systems (CMS) and enable brands to orchestrate compelling digital experiences across multichannel customer journeys and devices. The global market for DXPs is forecast to reach 23 billion US dollars by 2028, with an average annual growth rate of above twelve percent from 2021 to 2028.

Magnolia already serves clients in more than 100 countries through nine regional offices and counts many global brands such as The New York Times, Sanofi, Sainsbury’s, Ping An and Bechtle as its trusted customers. With the funding, the company will continue the expansion of its global sales and marketing footprint including its technology and channel partner ecosystems, accelerate product innovation and increase global market awareness.

Traditionally, DXPs have been purchased as a complete suite of marketing software from one vendor. These have proven to be slow, expensive and restrictive. “Magnolia is uniquely positioned to allow customers to integrate their key applications and platforms – from legacy to modern APIs – and compose a powerful digital experience architecture enabling the overall ease-of-use and agility now expected of modern cloud solutions.” comments Magnolia CEO, Tim Brown. “With GENUI’s support, we will now be able to fully leverage our recognition as a “Visionary” in the 2022 Gartner® Magic Quadrant™ for DXP to help an increasing number of marketers, authors and developers deliver fantastic multichannel digital experiences.“

„By significantly strengthening the capital base, we are putting Magnolia in a position to even better exploit its market potential and sustainably increase its growth,“ says Boris Klenk of GENUI. Upon completion of the transaction, the entrepreneur Amit Shah, an established expert in the digital experience industry, will become Chairman of the advisory board of Magnolia. “We are seeing a shift away from monolithic application solutions toward modular approaches. This is an exceptional strategic opportunity for Magnolia, which offers a future-proof composable digital experience platform for the enterprise,“ comments Amit Shah.

Exiting investor Elvaston Capital Management GmbH secured a majority stake in Magnolia in 2017, which GENUI is now acquiring. „We have accompanied Magnolia during an extremely positive and high-growth phase in recent years,“ says Dr. Oliver Thum, Managing Partner at Elvaston. „We are pleased that the company will now take the next steps with GENUI.“

The purchase price and other details of the transaction were not disclosed. GENUI was advised on this transaction by CMS (Legal) and Baer & Karrer (Structuring), while Morrison Foerster (Legal Germany) and Walder Wyss (Legal Switzerland) acted as advisors to Elvaston.

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